نوشته شده توسط : یاسر مهرانـی

ادامه قسمت سوم

بعد از معرفی دو سه مرکز مختلف خرید باید توجه شما رو به این مطلب هم جمع کنم که مواظب اضافه بار هم باشید

به قول معروف جو شما رو نگیره و نکته کلیدی این است که با هر پروازی مقدار خاصی بار می توانید ببرید مثلا پرواز

ماهان که خودم سعی می کنم اکثر پرواز هام با این شرکت باشد فقط 30کیلو گرم اجازه دارید و مابقی را باید

به اضای هر کیلو دلار پرداخت کنید

مراکز خرید استانبول
 
استانبول با داشتن مراکز خرید متعدد محبوبیت بالایی بین دوستداران خرید دارد. مراکز خرید فرش، گلیم، پوشاک، سرامیک، صنایع دستی و جواهرات است. تنوع بالای اجناس و مناسب بودن قیمت ها از مزایای این مراکز خرید است. از دیگر خرید هایی که در بین توریست های حاضر در استانبول دیده می شود خرید لوکوم و حلوا است. لوکوم نوعی شیرینی ترکی با طعمی فوق العاده است که در شیرینی فروشی های میدان استقلال می توانید آن را به راحتی تهیه کنید. همه گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند محال ممکن است که با دست خالی به کشور خود برگردند. مركز خرید آكمركز Akmerkez : این مرکز خرید، شامل فروشگاه های پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، اسباب بازی، عینک، وسایل الکترونیکی، ورزشی و ...، صرافی ها و رستوران ها نیز در این مرکز خرید دیده می شوند. شعب مارک های معتبر در این مرکز امکان خریدی مطمئن را به شما می دهد. بازار ادویه (بازار مصری – میسیر چارشیسی) Misir Çarşisi :این بازار از بازار های قدیمی و سنتی سر پوشیده استانبول و قسمتی از مسجد ینی والده است که درآمد حاصل از اجاره غرفه ها صرف نگهداری بنای آن می شود. عطر زعفران، آویشن، ادویه های هندی، نعناع و ... سراسر بازار را معطر کرده است. علاوه بر ادویه صنایع دستی مانند شال های دست باف و ظروف نقش دار سرامیکی و نقره هم در این بازار به چشم می خورد. مركز خرید جواهیر Cevahir : بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ جهان.از مراکز خرید چشم نواز استانبول، که علاوه بر جواهر و ساعت، چندین فست فود (مک دونالدز، پیتزا هات، برگر كینگ و كی‌اف‌سی)، رستوران های معروف، مرکز نمایش، سینما و مراکز تفریحی به چشم می خورد. بزرگترین ساعت جهان بر بام این مرکز خرید قرار گرفته است. در این مرکز خرید اکثر مارک های معروف شعبه دارند. نظیر بنتون، آدیداس، اسپریت و ... منهای مارک هایی مانند بربری و دیور. مركز خرید ایستینیه پارك Istinye park :از مراکز خرید محبوب و پر طرفدار استانبول است، علاقمندان به مارک های D & G، دیور، پرادا، فندی، هوگو باس، زارا، مانگو، ماکس مارا و ... در این مرکز می تونن خرید خوبی داشته باشند. بازار بزرگ (كاپالی چارشی) Grand Bazaar (Kapaliçarşi) :بازار سنتی و سر پوشیده که از قرن هاست از مراکز مهم خرید استنانبول است. که با وجود مساجد، بانک ها، رستوران ها و کارگاه ها از بزرگترین بازار های سر پوشیده جهان بشمار می رود. تاریخچه این بازار با به قرن پنجم میلادی بر می گردد، بازای که که هم اکنون هر نوع کالایی نظیر پارچه، فرش و گلیم، جواهرات، صنایع دستی، سنگ گوهر، سکه های قدیمی، ادویه، محصولات چرمی و... را در آن می توان پیدا کرد. این بازار دوشنبه ها از 8:30 تا 7 بعد از ظهر باز می باشد. بازار اراستا (بازار فرش و سرامیك) Arasta Bazaar بازاری سنتی که مکانی مناسب برای خرید فرش و سرامیک است. که هزینه های آن صرف نگهداری ایاصوفیه می شود. مرکز خرید الیویوم Olivium در این مرکز خرید می توانید خرید خود را با قیمتی پایین تر از دیگر مراکز خرید انجام دهید. میشود گفت یک حراجی بزرگ است که اجناسی که کم کم دارند از گردونه مد خارج می شوند با قیمتی بسیار مناسب به فروش می رشند. لازم به ذکر است که کیفیت این اجناس با اجناس سایر مرکز خرید هیچ تفاوتی ندارد.

بسیاری ایرانی ها استانبول را به قصد خرید انتخاب می کنند به ویژه خرید پوشاک و البسه با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند. از این رو باید گفت استانبول گزینه خوبی برای خرید است. استانبول با دارا بودن مراکز خرید زیاد محبوبیت میان همه علاقه مندان به خرید در دنیا دارد. یکی از مراکر خرید مرکز خرید آکمرکز است. این مرکز خرید شامل فروشگاه های پوشاک زنانه مردانه بچه گانه انواع اسباب بازی عینک و وسائل الکترونیک و اصولاً هرچه که شما بخوهید را در این فروشگاه خواهید یافت.  پس خرید در استانبول در تور استانبول یکی از گزینه های خوب است. یکی از بازارهای خوب استانبول جهت خرید بازاری سقف دار است به نام بازار کاپالی چارشی. در این بازار بیش از چهار هزار مغازه و بوتیک وجود دارد. کوچه فراشان و فرش فروشان ، کوچه زرگرها کوچه پارچه فروش ها و بخش های مختلف که خرید در استانبول را متنوع می کند. بر اساس نظر کارشناسان بازار کاپالی چارشی یکی از مراکز مهم خرید در شهر استانبول است. جالب است بدانید یکی از سوغاتی های ترکیه که به همه نقاط دنیا صادر می شود قلیان است. قلیان که در کشورهای اروپایی به شیشه معروف است از ترکیه به صورت سوغاتی و یا به گونه های مختلف صادر می شود. هنرهای دستی ، قالیچه ظروف سرامیکی برنجی و بسیاری دیگر از این دست از جمله خرید استانبول را شامل می شود. در قسمت غربی این بازار که همان دربدستان قدیمی است انواع اشیاء عتیقه نیز به فروش می رسد. خرید استانبول بازار دیگری به نام می سر چارشی را نیز می شناسد. این بازار به طور تخصصی به فروش ادویه جات می پردازد. فضایاین بازار پر است از ادویه جات مختلف به مشام می رسد. در بازار هنرهای استانبول همانند مدرسه محمد افندی که در قرن هجدهم بنا شده و یا مدرسه جعفر آقا که مربوط به قرن شانزدهم است نیز شما می توانید از صنایع دستی هنرمندان بزرگ بهره گیرید. 
اما شاید مهمترین خرید استانبول پارچه و پوشاک و البسه است. برای خرید پوشاک و پارچه بهترین نقطه خیابان استقلال ، خیابان جمهوریت و خیابان روملی است. خیابان استقلال از جمله معروف ترین خیابان های شهر استانبول است که یک سر آن به میدان تقسیم  یا تکسیم می رسد. آخرین دست آوردهای صنعت پوشاک و کیف و کفش به چشم می خورد. مرکز خرید آتاکوی گالریا در منطقه آتاکوی آک مرکز و مرکز خرید کاروسل در منطقه کیرکوی را نیز نباید از قلم برای خرید استانبول بیاندازید. اما خرید در استانبول به اینجا ختم نمی شود. مراکز خرید از جمله پاساژ اطلس ، مرکز خرید کاپیتول در بخش آسیایی استانبول ، خیابان بغداد و خیابان بهاریه نیز برای خرید حائز اهمیت هستند. بازار صحاف ها که ترک ها با آن صحالفلار و چنیار آلتی در منطقه بیازیت از جمله مراکز خرید دیگر است. بازار هرهر مرکز خرید مبلمان و دکوراسیون خانه است. از بازارهای دیگر می توان به بازار روز کوچه چوکورجوما در منطقه جهانگیر کوچه بوبوک حمام در منطقه اسکودار ، ایستگاه بازار در منطقه کادیرکوی و محله مابین امین اونو نیز اشاره کرد.

 




:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: