نوشته شده توسط : یاسر مهرانـی

اگر باز هم جای به نظرم رسید که برای خرید مناسب باشد در اختیار شما قرار خواهم داد

سابق بر این، اصناف متعددی نواحی خاص خود را در بازار بزرگ (Great Bazar) و Kapoli Carsi داشته‌اند، در حال حاضر بیشتر، فروشگاه‌های چرم، فرش و طلا اینگونه‌اند. بازار بالغ بر 5000 مغازه دارد و چانهزدن ضروری به نظر می‌رسد.

بازار ادویه در پایه اصلی پل Galata، در Eminonu قرار دارد و به بازار مصری معروف است، زیرا ادویه‌های وارداتی آن از مصر می‌آیند. در مسیرهای اطراف بازار، شما می‌توانید پنیر، عسل و انواع سوسیس را خریداری کنید.

Istiklal Caddesi، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شیک در ناحیه Pera و اکنون در Beyoglu است. بهترین خریدها به حومه شهر از Etiler حرکت داده می‌شوند، اما برخی کالاهای خوب باقی می‌مانند.

همان‌طور که از سینمای قدیمی Atlas Han بر می‌آید، Istiklal Cad.209، یک دالان سر پوشیده خرید، برای مغازه‌های عتیقه‌فروشی است. دیگر خیابان‌های عالی در استانبول عبارتند از Vali Konagi Caddesi در منطقه Nisantasi، پشت هتل هیلتون (Hilton)، با مغازه‌هایی با برندهای بسیار.

Bagdat Caddesi، در سمت آسیایی کشیده شده و یک منطقه عالی برای خرید است. در اینجا مغازه‌های بسیاری با برندهای عالی وجود دارند و قیمت‌ها برخی مواقع از داخل شهر ارزان‌تر هستند، زیرا توریست‌های کمی این ناحیه را پیدا می‌کنند.

در راه فرودگاه، در کنار دریای مرمره، Galleria، یک مرکز خرید بزرگ وجود دارد. دیگر بازار مدرن Akmerkez در Etlier/Levent است. در اینجا 241 فروشگاه و رستوران در 4 طبقه وجود دارند. می‌توانید از طریق مترو در Taksim استفاده کنید.

 


Istinye Park Shopping Mall Istinye Park Shopping Mall
Istinye Park بر پایه یک طراحی منحصر بفرد بنا شده است. این مکان که در سال 2007 افتتاح شده است دارای 2 ناحیه سر پوشیده و سرباز شامل یک پارک و یک بازار غذایی معتبر ترکی میباشد. مرکز به 3 بخش تقسیم شده است. فضای تفریحی اصلی در یک ساختمان مجلل 4 طبقه واقع شده است که شامل 12 سینما با 2600 صندلی به همراه یک سینمای IMAX سه بعدی ویژه کوکان میباشد. مرکز لوازم خانگی در یک میدان شهری فضای باز به همراه یک پارک سبز قرار گرفته است. همچنین اینجا شامل یک ناحیه شیک داخلی به همراه بسیاری از برندهای معروف همچون Zara، Max Mara، Hugo Boss، Mango، Dior و Dolce & Gabbana تا نامهای کمتر آشنا میباشد. کافه رستوران گردان بین المللی آن در طبقه همکف مجتمع واقع شده است. ناحیه بازار به سبک بازارهای سنتی ترکی طراحی شده است و شامل چندین رستوران از جمله رستوران Ottoman، Fish و Steakhouse Gonaydin به همراه چندین مغازه فروش محصولات تر و تازه میباشد. فروشگاه دارای یک پارکینگ با ظرفیت 120 خودرو است.


Yastik By Rifat Ozbek Yastik By Rifat Ozbek
Yastik در زبان ترکی به معنی "متکتا" یا "کوسن" است. 


Grand Bazaar - Kapali Carsi Grand Bazaar - Kapali Carsi

بهتر است کیف پول و حوصله خود را برای بازار بزرگ، آشفته و رنگارنگ استانبول آماده کنید. اینجا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا است. این بازار در سال 1461 میلادی توسط سلطان محمد دوم (محمد فاتح) ساخته شده. با رونق تجارت، مغازه داران شروع به ساختن سقفهایی در اطراف محوطه کردند تا از بدی آب و هوا در امان باشند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند. این بازار در حال حاضر بیش از 4000 مغازه را در 64 خیابان سرپوشیده و در محیطی به مساحت تقریبی 31000 متر مربع پوشش میدهد. به طور متوسط روزانه بین 250.000 تا 400.000 نفر به منظور تماشا یا خرید و فروش محصولات خود به این بازار مراجعه میکنند. اگرچه اینروزها هنوز بخشهای ویژه ای برای طلا و نقره جات و محصولات چرمی وجود دارد، اما برای بسیاری از بازدید کنندگان دیدن خیابانهایی که هر چیزی را از فرش و قالی گرفته تا ادویه جات، چای، فانوس، لباس، سوغاتی، ظروف مسی، سرامیک، پیپ و ... میفروشند میتواند هیجان انگیز باشد. اگر بدقت گوش دهید میتوانید فریادهای فروشندگان خارجی طلا و جواهر را از اطراف بشنوید.

اول مطمئن شوید که چه میخواهید و برای آن چه مبلغی میخواهید پرداخت کنید، سپس خود را برای یک چانه زنی به همراه کمی تند خوئی و خشونت آماده کنید.

ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه 9 تا 19:00 - بازار در روزهای یکشنبه، 29 اکتبر، روز استقلال ترکیه، ماه رمضان و عید قربان تعطیل است.
ورودیه: رایگان
دریافت نقشه
Addres Istanbul Addres Istanbul

Addres Istanbul نخستین مرکز فروشگاهی دکوراسیون منزل میباشد که محدوده وسیعی از فروشگاههای با کیفت عالی لوازم طراحی منزل و مجموعه ای از فروشگاههای اختصاصی را شامل میشود. Addres Istanbul توسط یکی از بزرگترین معمارهای محلی، Emre Arolat، طراحی شده است. استفاده از ستونهای صیغلی و شیشه ای مدرن در فروشگاههای زنجیره ای از نقاط برجسته کار اوست.

از اتاقهای نشیمن گرفته تا اتاقهای خواب، آشپزخانه، دفتر کار، اتاق غذاخوری، حمام و باغ، از نظر منسوجات، روشنایی، کف سازی و تجهیزات جانبی Addres Istanbul همان مکانی است که بسیاری از امکانات را برای خانه و محل کارتان فراهم میکند. بیش از 30 برند محلی و بین المللی در Addres Istanbul فراهم شده است، از جمله Habitat، Vacco، Bang & Olufsen، Hilker، Riviera Mason، BicuitT، Hamam، Becara، Atlantic Homes، Bahar Korcan. در فروشگاه Addres Istanbul خدمات نصب و طراحی نیز ارائه میشود. در این فروشگاه تعدادی اتاق نمایشگاهی با امکانات کامل برای راهنمایی خریداران درباره محصولات مختلف وجود دارد.


 


Istiklal Street - Taksim Kaleici
خیابان Istiklal (استقلال) مسلما معروفترین خیابان در استانوبل است. این خیابان در منطقه Beyoglu، در سمت اروپایی شهر واقع شده است. نام قبلی این خیابان Cadde Kebir (بزرگ خیابان) بوده که پس از جمهوری ترکیه در سال 1923 به این نام تغییر یافته است. در هنگام بازدید از این خیابان میلونها نفر را در سراسر خیابان مشاهده خواهید کرد که هر روز برای لذت بردن از مغازه ها، کافه ها، گالریهای هنری، رستورانها، کلیساها، سینماها، مساجد و بسیاری جاهای دیگر در جنب و جوش هستند.


Carsamb (Wednesday) Pazari In Fatih Carsamb (Wednesday) Pazari In Fatih
بازار Fatih بزرگترین بازار فضای باز در استانبول است. این بازار شامل 7 خیابان اصلی و  17 خیابان میباشد. مردم محلی از سراسر منطقه جهت خرید به اینجا می آیند. بازار شامل 4811 مغازه است که در آن میتوان هر چیزی از جمله محصولات تازه، گل، لباس، سرامیک و ... را برای خرید پیدا کرد.


Carousel Shopping Mall CarouselShoppingMall
یکی


Istanbul Forum Shopping Mall Istanbul Forum Shopping Mall
فروشگاه Istanbul Forum در منطقه Bayrampasa قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید استانبول

 

حال به گشت و گذار می پردازم در قسمت اول گفتم که هزینه ای که شما برای دیدن هر جایی به تور می پردازید

حداقل به صرفه نیست و راه روش درست گشتن را هم گفتم باید حداقل استفاده را بکنید و جایی نماند که نرفته

باشید

من خودم در اکثر سفر هایم سعی می کنم با برنامه ریزی دقیق تمام جاذبه های ان

کشور را ببینم حتی جاهایی که به نظر لیدر ها جالب نیست و همین مسئله

شگفتی های زیادی را برای من داشته است

امروز قصد دارم جاذبه های شهر استانبول در قسمت اروپایی را نام برده

و در ادامه با توضیح مختصری ان جاذبه را معرفی کرده سپس ادرس و مسیر رفت و

آمد شمارا با هر وسیله نقلیه ای بیان کنم امید وارم مطالبی را فراموش نکرده باشم

و مطالب کاربردی باشد

ابتدا منویی که هر لیدر در ابتدا به شما می دهد باقیمت آن گشت را معرفی

می کنم

1-شب ترک 2-جزایر دریای مرمر 3-مساجد معروف و جالب 4-تنگه زیبای بسفور


 
5-کاخ توپ کاپی6-مسجد ایا صوفیه 7-برج گالاتاو........

 

جزایر دریای مرمره

جزایر دریای مرمره در آبهای استانبول، در قسمت آسیایی و اروپایی استانبول و در خطوط ساحلی دریای مرمره از هر طرف که به دریا نگاه کنید جزایر زیبای پرنسس به چشم می خورد. این چهار جزیره با نام های قینالی آدا، بورغاز آداسی، هئیبه لی آدا و بیوک آدا از زیباترین مناظر طبیعی دنیا برخوردار است و از محاسن دیگر این جزایر این است که در این جزیره ها اتومبیل وجود ندارد و تمام اهالی از درشکه برای رفت و آمد استفاده می کنند که این شامل توریست ها هم می شود.همه ساله از جزایر هزاران توریست دیدن می کنند.
 

 

 
 مسجد ایاصوفیه
 
 
 
 یکی از معروف ترین و دیدنی ترین بناهای موجود در ترکیه و شهر استانبول است. این مسجد که پیش از این کلیسای ارتدوکس در زمان امپراتوری روم شرقی یا بیزانس بوده اکنون علاوه بر مسجد یک موزه نیز می باشد از این رو به نام مسجد و موزه ایاصوفیه شهرت دارد.  این نکته جالب است بدانید که این مسجد که زمانی کلیسا بوده به مدت هزار سال بزرگ ترین کلیسا و بنای مذهبی در دنیا بوده است.  تا اینکه کلیسای مشهور سویل در اسپانیا این عنوان را از ایاصوفیه ربود و پایانی بود بر بلامنازع بودن بزرگی این کلیسا در دنیا. بنای اولیه کلیسایی این مسجد در قرن ششم میلادی در امپراتوری بیزانس ساخته شده. در سال 1453 با اشغال استانبول توسط سپاه عثمانی و استقرار امپرواتوری عثمانی در این منطقه سلطان محمد دوم پادشاه عثمانی دستور تغییر کاربری این کلیسا را به مسجد اعلان کرده و دستور تغییر آن را صادر کرد. با این تغییر کاربری این مسجد از نظر الگوی معماری مدلی شد برای سایر امکان مذهبی دیگر در امپراتوری عثمانی که بسیاری از مساجد دیگر از این الگو در ساخت بنای خود استفاده کردند. جالب است بدانید که نام صوفیه از نام یکی از اساطیر یونانی به نام صوفیا است که به معنای خدای هوشمندی و فراست است. طول این مسجد در طولانی ترین قسمت 82 متر و عرض آن 73 متر است و ارتفاع آن در بالاترین قسمت گنبد 55 متر است. این مسجد در میدان سلطان احمد استانبول قرار دارد و با اضافه شدن بناها و مناره ها و بازسازی در سال 1935 به موزه تبدیل شده و درخدمت گردشگری کشور ترکیه قرار گرفته است.
مسجد ایاصوفیه
در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد. و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. برای بازسازی بنا دو معمار به نام‌های ایسیدوروس (از میلتوس یا سوكلی فعلی) و آنتییوس (از تراللس یا آیدنلی فعلی) ماموریت یافتند. بنا با كار ۱۰ هزار كارگر در طول پنج سال و تحت نظر ۱۰۰ استاد باشی تكمیل شد و به تاریخ ۲۷ آرالیك ۵۳۷ افتتاح شد. این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام‌ گرفت. پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. سلیمان اول دستور داد نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود. سلیم دوم به معمار سنان دستور داد که ایاصوفیه را مرمت کند.در زمان مراد سوم، مناره و منبر و محراب به ساختمان ایاصوفیه افزوده شد. در زمان مراد چهارم، آیاتی از قرآن به خط مصطفی چلبی در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی دور تا دور سقف ایاصوفیه نصب شد که در آن نام الله،محمد،ابوبکر،عمر،عثمان،علی،حسن و حسین نوشته شده بود. این لوحه‌ها در زمان سلطنت عبدالمجید با الواح مدوری که به خط ابراهیم افندی نوشته شده بود، جایگزین گردید. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاترک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی مانده‌است. ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر می‌باشد كه بوسیله ۴۰ پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده است. مسجد ایا صوفیه از عجایب هفتگانه دنیای امروز می باشد.

 

برج گالاتا

برج گالاتا یکی از دیدنی های شهر استانبول است. برج گالاتا در سال 1349 میلادی به دست جنو والی ها که در اطراف گالاتا دیوارهای بلند کشیده بودند به عنوان برج اصلی ساخته شد. داخل قلعه پلکان سنگی مارپیچی که تا محوطه بزرگی ادامه می یابد وجود دارد.این قلعه در سال 1967 بازسازی شد. احمد چلپی ملقب به هزارفن در قرن هفدهم با ایده گرفتن از لئوناردو داوینچی و بال هایی که او طراحی کرده بود با پرواز از فراز برج گالاتا و عبور از تنگه یا بغاز در قسمت آسیایی استانبول بر زمین نشست
 
 

پارک آبی استانبول

از پارک آبی استانبول شهر آبی کوچکی است که در آن استخر های مختلف از جمله استخر مواج، استخر المپیک و استخر بچه ها و سرسره ها و تونل های آبی مرتفع وجود دارد و شما می توانید به همراه خانواده لحظات شادی را در این پارک ها سپری کنید.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان محمد(مسجد آبی) به ثمر نشستن همه تلاش ها برای هماهنگی،تقارن و ظرافت است.با شش مناره و حیاطی که از همه مساجد دوره عثمانی بزرگ تر است.این مسجد در فاصله سال های 1609 تا 1616 هزار سال پس از مسجد ایاصوفیه به دستور سلطان احمد اول بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند و وی در همین مسجد دفن شده است. در غرب این مسجد را با نام مسجد کبود می شناسند چرا که در نقاشی های طرح داخلی از ده ها هزار کاشی آبی استفاده شده است.

شب ترک استانبول

شب ترک استانبول سالن بزرگی است که توریست ها از کشورهای مختلف برای صرف غذا، نوشیدنی و آشنایی بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ ترک ها در آنجا جمع می شوند و گروه های مختلف با اجرای رقص های محلی ترکیه، اُرینتال و قفقازی و اجرای موزیک و آواز به صورت زنده برای میهمانان خویش هنرنمایی می کنند. شاید باور نکنید که شب های استانبول می توانید بیش از آنچه تصور می کنید جالب و جذاب باشد. شب ترک و اوقات خوش آنجا را از یاد نبرید.





:: موضوعات مرتبط: مراکز خرید استانبول , جاهای دیدنی استانبول , ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
آروباهه در تاریخ : 1391/12/5/6 - - گفته است :
کردیماهه دمت گرم الحق که خزی

/weblog/file/img/m.jpg
ارین و مامانش در تاریخ : 1391/8/15/1 - - گفته است :
خیلی ممنون

/weblog/file/img/m.jpg
گلسنگ در تاریخ : 1391/4/27/2 - - گفته است :
سلام و ممنونم از راهنماییهاتون. ادرس یا ایستگاه مترو برای این مکانها رو از کجا میشه فهمید؟؟؟

/commenting//
مامان آیدین در تاریخ : 1391/2/16/6 - - گفته است :
با سلام به شما خیلی ممنون از مطالبتون ما میخوایم مرداد ماه به استانبول سفر کنیم خانوادگی میدونید که خانوما عاشق لباسن من آدرس فروشگاههای لباس و دوست دارم به وب پسرم سری بزنید ممنون .


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: